I am a dark star

Lyssnar på Broder Daniel och allt som saknas är blodet som sprutar från mina handleder. Blodet dunkar i mina ådror och skriker lixom provocerande åt mej: skär dej då, kom igen skär dej då din fega jävel, varför skär du dej inte?
Och sanningen är väl den att jag är rädd, så in i helvete rädd för att fastna i ett självdestuktivt beteende utan möjligheter att bli bättre. För det blir inte bättre av att skära, det vet jag ju, hon säger det och hon är allt för mej. Jag måste orka för hennes skull, för att hon ska få slippa oroa sej för mej. Jag lever endast för henne för det var hon som en gång hindrade mej från att dö.
Jag kan se på andras handleder, fulla av ärr och önska att det var så mina handleder såg ut. Jag önskar att jag vågade skära mej, men jag vet att jag inte får. Så jag gömmer mina handleder för mej själv under armband, festivalband och bläckpennenoteringar. Utan mina armband så ser mina handleder nakna ut och jag ser dom. För tillfället har jag bara ett festivalband (jag brukade ha tre, vad fan hände?) och ett tunnt knytsak med några pärlor på. Det ser naket ut. Jag behöver fler armband, jag behöver få slippa se mina släta och oförstörda handleder. För det brukar vara med stolthet i rösten som jag berättar att jag mått dåligt, jag har velat dö, men jag har aldrig någonsin skurit mej. Och det är så det måste fortsätta vara, jag får inte hur mycket jag än vill.

Snälla få det att sluta.

Kommentarer
Postat av: L

Du ska vara stolt över att du aldrig någonsin skurit dig, för det är svagt att ta till den metoden och är absolut inte värt det. Förstörda armar är inte fint på något sätt, och ja, alla stirrar. Jag har lärt mig att inte bry mig om folks blickar, de får kolla hur mycket de vill. Varför ska jag bry mig?

Jag kan titta på mina armar och önska att de var helt nakna och fria från ärr. Däremot så ångrar jag ingenting jag gjort. Jag gjorde det av en anledning och varför ska jag då ångra mig? Det tjänar inget till, jag kommer ändå aldrig kunna få det ogjort.

Fortsätt att säga att du aldrig har skurit dig med stolthet, för det är precis vad du ska göra.

Och jag är himla stolt över dig, älskade.

2009-06-01 @ 11:45:46
URL: http://utandinluft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0