Exitlude

Efter en dag i Romme är man totalt slut, det kan jag intyga. Vaknade klockan 4.50 och åkte hemifrån 5.35, som tur var kunde pappa köra mej till skolan, annars hade jag typ behövt åka klockan 5... Kollade på Little Miss Sunshine på bussen, galet knasrolig film, storebrorn var skitcool!
Jag hade inte åkt skidor på ett år men det gick hur bra som helst i alla fall! Till en början åkte vi med en viss person (inga namn nämnda) som trillade var 10e meter i en blå backe. Det var lite störande då vi ville dra på och åka ner, inte stanna mer och längre än nödvändigt. Men inte då, det skulle väntas in. Ganska snart insåg i alla fall Jonte och Gustav (treorna som hade "skidskola" för oss) att det var ohållbart, så vi fick åka före. Vi gjorde alla möjliga övningar: balansera stavarna på handryggarna, åka med uppstända pjäxor (runt vaden) och hela tiden pratade Jonte om en massa "att tänka på"-saker, skitbra! Efter lunch delade vi upp oss i två grupper, en bra och en mindre bra. Efter som att vi var 5 st från början så blev det ju ännu mindre grpper, tills min grupp (den bra) hittade upp fjortisgänget i NP2a. Vi hade ju Anna med oss så dom frågade snällt om dom fick vara med och Jonte och Jens kunde inte neka dom. Så från att varit tre, blev vi plötsligt 10 st som Jens och Jonte skulle hålla reda på.
Vi tränade hockeystopp och carvingsvängar. Pappa har försökt lära mej men det har väl gått sådär. Nu fick jag allt förklarat på ett annat sätt och fick namn på saker och ting, så allt blev plötsligt klarare. I slutet av dagen fick jag till och med beröm för att jag klarat carvingsvängarna så bra! Yaay! :D Japp, jag kommer att leva på det i flera veckor.
Jag sov hela vägen hem, även om det var svårt när dom satte igång Grotesco (dom som gjort "ett kilo mjöl" ni vet) jättehögt så att jag hörde det genom mina hörlurar. Jag tror att det kan vara så att Arvid (lärare i friluftsliv) är med där i, det ser ut som det. Jag måste nog googla det.

Mamma sa idag okej till att gå ut på restaurang när jag fyller 18. TVÅ VECKOR KVAR FFS! Min plan är att jag ska komma hem med ett sexpack 3.5or och sen dricka vin på resaturangen. Det blir Hermans så jag blir väldigt besviken om dom inte har ekologiskt vin.
Jag längtar som fan till Peace & Love, Borlänge och öltälten. I <3 P&L säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Janine

Va men hmm jag såg ingen som likna arvid tror jag.. tell me om du hittar något ^^

2009-01-24 @ 16:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0